Prima pagină » Carrefour se retrage definitiv din România! Ce se va întâmpla cu cele 450 de magazine și cu cei peste 2.400 de angajați

Carrefour se retrage definitiv din România! Ce se va întâmpla cu cele 450 de magazine și cu cei peste 2.400 de angajați

Carrefour se retrage definitiv din România Ce se va întâmpla cu cele 450 de magazine și cu cei peste 2.400 de angajați

Grupul francez Carrefour, unul dintre cei mai mari retaileri la nivel mondial, a anunțat intenția de a-și vinde operațiunile din Europa Centrală și de Est, inclusiv cele din România.

Decizia face parte dintr-o strategie globală de reorganizare, care urmărește concentrarea pe piețele cu performanțe financiare mai bune și dezvoltarea canalelor digitale. Chiar dacă operațiunile din România au fost profitabile, grupul a decis că este momentul să își optimizeze portofoliul internațional.

Performanța Carrefour în România

În ultimii ani, Carrefour România a înregistrat creșteri semnificative ale vânzărilor. În 2023, cifra de afaceri a companiei a ajuns la 2,9 miliarde de euro, marcând o creștere de aproximativ 7% față de anul precedent, fiind a doua cea mai mare creștere din Europa după Belgia. În prima jumătate a anului 2025, vânzările au continuat să crească cu 2,7% față de aceeași perioadă a anului trecut, demonstrând stabilitatea și adaptabilitatea retailerului pe piața românească.

În 2025, Carrefour România operează peste 450 de magazine la nivel național, în aproximativ 113 orașe din țară, potrivit datelor oficiale și presei economice.

Detalii despre vânzarea operațiunilor

Discuțiile privind vânzarea operațiunilor din Europa Centrală și de Est s-au desfășurat cu mare discreție, implicând atât mari retaileri internaționali, cât și fonduri de investiții interesate de achiziția magazinelor Carrefour. În Polonia, procesul include aproximativ 800 de magazine și 40 de centre comerciale, gestionate cu sprijinul băncii JP Morgan.

Operațiunile din România fac parte din această tranzacție, deși detaliile finale nu au fost încă comunicate. Strategia Carrefour vizează reducerea complexității și concentrarea pe piețele prioritare.

Retragerea Carrefour din România ar putea afecta aproximativ 2.400 de angajați, în funcție de modul în care vor fi gestionate magazinele și centrele comerciale. Consumatorii ar putea observa modificări în oferta de produse, prețuri și branding, dar și în serviciile de livrare și aplicațiile mobile. Unele unități ar putea fi închise sau rebranduite, în timp ce altele vor trece sub managementul noilor proprietari.

Oportunități pentru alți retaileri

Decizia Carrefour lasă spațiu pentru alți retaileri să își extindă prezența pe piața românească. Companii precum Kaufland, Lidl și Profi ar putea beneficia de această schimbare, consolidându-și poziția în România. De asemenea, rețele internaționale, cum ar fi poloneza Żabka, ar putea vedea oportunitatea de a-și extinde operațiunile pe segmentul magazinelor de proximitate.

Retragerea Carrefour marchează sfârșitul unei perioade importante pentru retailerul francez în România, dar și începutul unei noi etape pentru sectorul de retail. Piața românească rămâne atractivă pentru alți investitori, iar atenția se va concentra pe modul în care noii proprietari vor gestiona magazinele, serviciile și prețurile. Schimbările vor influența atât angajații, cât și consumatorii, dar vor crea și oportunități pentru alte companii care doresc să investească pe piața locală.

Tags: